دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳ |۱ محرم ۱۴۴۶ | Jul 8, 2024

رییس دانشگاه حضرت معصومه(س) قم گفت: تعداد 210 مقاله از شش کشور به دبیرخانه همایش ارسال شد که پس از داوری های متعدد 60 مقاله پذیرفته شد که تعداد 15 مقاله در همایش ارائه می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، علیرضا باقری ثالث اموز چهارشنبه در همایش بین المللی فلسفه حقوق زن در اسلام که به همت دانشگاه حضرت معصومه(س) در سالن همایش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد، با اشاره به این که دین اسلام در زمینه حقوق زن دارای حرف و سخن و الگوساز و الگوپرور است، خاطرنشان کرد: این همایش با توجه به نیازی که با وجود نگرش های مختلفی که نسبت به مقوله انسانیت و زن موجود است در جامعه امروزی احساس شد برگزار می شود.

وی با بیان اینکه طرح این همایش در دیماه سال 90 در شورای پژوهشی دانشگاه حضرت معصومه(س) به تصویب رسید، ابراز داشت: این همایش بین المللی با زیرساخت های فکری و روش شناسی حقوق زن، مبانی تفاوت های حقوق و زن و بررسی فقهی اسناد و رویکردهای بین المللی حقوق زن برگزار می شود.

باقری ثالث با بیان اهداف برگزاری این همایش تاکید کرد: هدف از برگزاری چنین همایشی ارائه الگوی اسلامی و تبینی مبانی حقوقی زن در اسلام و مقایسه این مبانی با سایر مکاتب بود.

رییس دانشگاه حضرت معصومه(س) قم گفت: این همایش با همکاری مرکز مدیریت حوزه های علمیه سراسر کشور، مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، جامعه المصطفی العالمیه، دنشگاه امام صادق(ع)، دانشگاه الزهرا، کمیسیون حقوق بشر اسلامی، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)، موسسه دارالحکمه کانادا و شبکه زنان دانشمند کشورهای اسلامی برگزار می شود.

رییس شورای برگزاری همایش بین المللی فلسفه حقوق زن در اسلام با اشاره به تعداد مقاله ارسال شده به این همایش تصریح کرد: تعداد 210 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد که پس از داوری های متعدد 60 مقاله پذیرفته شد که تعداد 15 مقاله در روز همایش ارائه می شود.

وی ادامه داد: هشت عنوان مقاله از شش كشور آمريكا، عراق، لبنان، افغانستان، هند و پاكستان به این همایش رسيده است و در دو روز برگزاری همايش شاهد برگزاری سه پنل تخصصی نيز خواهيم بود.

 باقری ثالث همچنین کارگروه فقهی، علمی، خصوصی، حقوق عمومی و امور بین الملل را از کارگروه های علمی همایش بین المللی فلسفه حقوق زن در اسلام برشمرد.

رییس دانشگاه حضرت معصومه(س) قم از برگزاری میزگرد تخصصی در این همایش خبر داد و عنوان کرد: در اولین روز این همایش علاوه بر ارائه 9 مقاله، میزگرد تخصصی "رهیافت‌های فقه حکومتی در حل مسائل حقوقی زنان" برگزار خواهد شد و در برنامه‌های روز دوم همایش نیز شش مقاله توسط ارائه‌دهندگان آن‌ها ارائه شده و دو میزگرد تخصصی نیز انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: در دومین روز برگزاری این همایش نیز دو میزگرد تخصصی با عناوین "چالش‌ها و راهکارهای حقوقی تحکیم بنیان خانواده" و "بررسی تطبیقی نظام حقوقی اسلام درباره زن با معاهدات" برگزار می شود  و عصر پنج‌شنبه نیز از نفرات برگزیده همایش تجلیل به عمل خواهد آمد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha